Reklama

Délka: 19 km
Obtížnost: středně náročná
Okruh: NE, Značení: část trasy značená

Trasa vychází od zámku Kunerad a dále pokračuje po žluté značce na rozcestí Veterné, kde odbočí na červenou turistickou značku směrem na Velkou louku, což je asi nejnáročnější část trasy. Dále po červené na Křížavu do nadmořské výšky 1457 m, následují místa zvané Pod Křížavou a Minčol. Na Minčolu odbočí na modrou turistickou značku a pokračuje až do obce Vrútky.

Zpět

19,0
 Vrútky
 394 m n.m.
Další fotky z okolí trasy:

Zámek Kunerad najdeme 2 km od obce Kunerad, která se nachází na rozhraní Žilinské kotliny a Lúčanské Malé Fatry. Zámek byl dokončený v roce 1916 v secesním slohu a honosí se svými věžemi a terasami. Za Slovenského národního povstání zámek sloužil jako sídlo 2. partyzánské brigády generála Štefánika, později byl vypálen hitlerovskými vojsky. Poté byl Kunerad opraven a dnes se v zámku nachází léčebna. V oblasti kolem zámku se nachází mnoho dětských táborů.
 Velká Louka je plochý travnatý vrchol v centrální části hlavního hřebene Lúčanské Malé Fatry. Otvírá se z něj kruhový rozhled na Malou a Velkou Fatru a na Žilinskou a Turčianskou kotlinu. V okolí vrcholu jsou velké oblasti porostlé kosodřevinou a borůvčím. Na hřebeni se poblíž vrcholu rozkládají rašeliniště, která jsou v deštivých obdobích těžko průchozí.
 Na Křížavě jsou dva vysílače, přičemž ten delší má něco kolem 140 m.
 Minčol je lučnatý vrch na hlavním hřebenu Lúčanské části slovenského pohoří Malá Fatra. Z jeho vrcholu je výborný kruhový výhled na Žilinskou kotlinu, město Žilina, Turčianskou kotlinu, město Martin a na Malou Fatru a Velkou Fatru. V okolí Minčolu se v době Druhé světové války za Slovenského národního povstání odehrály silné boje, jejich dokladem je i památník na úpatí kopce směrem na Strečno. Okolí vrcholu Minčolu je porostlé souvislými plochami borůvčí.
 Obec najdeme na soutoku Váhu s Turcem asi 5 km severně od historického Martina. Pro historiky je obec velice důležitá, protože zde bylo silné centrum dělnicko odborového hnutí. Pro turisty, kteří zavítají do obce je připraveno ubytování, několik lyžařských svahů, chatová osada a koupaliště.

Fotogalerie trasy

Pohled z lanovky
Zámek Kunerad
Zimní Malá Fatra

Turistické zajímavosti v okolí:
Martin   Vrútky   Zámek Kunerad   Martinské hole   Chata na Klačanské Maguře   Rajecké Teplice

Další trasy v okolí:
Cyklotrasa Okolí Rajece   Cyklotrasa Okolí Žiliny   Cyklotrasa Žilina - Krasňany - Žilina   Cyklotrasa Terchová - Žilina